czwartek, 15 stycznia 2015

SPAGETTI NAJLEPSZE NA ŚWIECIE !

Jak zrobić wegańskie spagetti z sosem warzywnym?

Dziś przepis jak zrobić sos do spaghetti, mój sos. Smaczny i zdrowy, przetestowany nie tylko na własnych dzieciach. Zdał egzamin i reklamacji jak do tej pory nie było :) Natomiast często pojawia się prośba o dokładkę. 
Ale żeby było jasne, dorosłym też smakuje.

Wymyśliłam go parę ładnych lat temu, gdy szukałam sposobu, by moje starsze dziecko chciało jeść marchewkę. Nie było to łatwe. Marchewka cały czas pozostawała na czarnej liście i koniec. Julka wyczuwała ją w każdym daniu, no może oprócz ciasta marchewkowego. Ale jedzenie marchewki jedynie w postaci ciasta to niestety za mało jak dla mnie.

Postanowiłam ukryć ją w sosie do makaronu. Trochę eksperymentów z różnymi konfiguracjami warzyw, owoców i przypraw. I się udało!

Pomimo, że Julka teraz już wie co zawiera ten sos, to często słyszę, że mój sos do spaghetti jest najlepszy na świecie. Młodsza Hania też jest takiego zdania. Ale mi się zrymowało:)

Jak zrobić wegański sos do spagetti ?

Jak zrobić wegańskie spagetti z sosem warzywnym?


Składniki:

  • 4-5 średnich marchewek;
  • 1 średnia pietruszka;
  • 2 niewielkie jabłka;
  • 3 średnie cebule;
  • 3 średnie ząbki czosnku;
  • 3/4 kg pomidorów (w sezonie) lub
  • 150 g koncentratu pomidorowego
  • bazylia;
  • oregano;
  • cząber;
  • sól;
  • pieprz:
  • olej;
 Do posypania ser żółty zależnie od upodobań. Ja wolę bez sera.


Wykonanie:

Cebulę pokroić w piórka, zeszklić na oleju. Warzywa  pokroić w talarki lub zetrzeć na tarce o grubych oczkach, dodać do cebuli. Chwilę podsmażyć, dodać trochę wody i dusić pod przykryciem, aż wszystko będzie miękkie. Dodać jabłka pokrojone na niewielkie kawałki, poddusić parę minut by były miękkie. Dodać koncentrat lub pomidory obrane ze skórki i pokrojone na kawałki, albo jedno i drugie zmniejszając  ilość każdego o połowę oraz zmiażdżony czosnek i przyprawy. Gotować do momentu, gdy pomidory będą miękkie. Przestudzić trochę i wszystko zblendować. Doprawić solą, ewentualnie pieprzem.

I gotowe!

Jak zrobić wegański sos do spagetti?


Jak zrobić wegańskie spagetti z sosem warzywnym?

2 komentarze: