czwartek, 5 lutego 2015

MINI NALEŚNIKI Z DYNI Z WIŚNIOWYMI JABŁKAMI, CYNAMONEM I SYROPEM Z AGAWY

Jak zrobić naleśniki z dyni?

Wszyscy lubią naleśniki, przynajmniej tak mi się wydaje. Słodkie, czy wytrawne, każdy może wybrać coś dla siebie.
Niby proste łatwe danie, taki tam naleśnik, a daje nieskończenie dużo możliwości.

  
Jak zrobić naleśniki z dyni?

Moje dzieci bardzo je lubią. W związku z tym dość często je robię. Aby nie było nudno i monotonnie wymyślam i wypróbowuję różne połączenia smakowe.

Ostatnio u mnie w kuchni zrobiło się „dyniowo”. Co prawda sezon na dynie już za nami. Na szczęście dynia bardzo dobrze się przechowuje, więc spokojnie jest do dostania w każdym warzywniaku, no może prawie w każdym. Generalnie nie trzeba się naszukać by ją kupić. A że dynia źródłem wielu cennych składników mineralnych i witamin jest (B-karoten, cynk, potas, wapń, fosfor, witaminy z grupy B zwłaszcza B2). Warto ją jeść i cały czas szukać nowych sposobów na jej przygotowanie.

Proponuję naleśniki dyniowe z jabłkami duszonymi w bardzo esencjonalnym wywarze wiśniowym. Z dodatkiem cynamonu, polane syropem z agawy (można użyć brązowego cukru).

Mam nadzieję, że moje córki będą zachwycone. Mąż już się zachwycił :)

Jeszcze krótkie wyjaśnienie dlaczego mini naleśniki.

Ciasto jest dość delikatne i trudno obracać naleśniki na patelni. Jeśli ktoś posiada umiejętności podrzucania naleśników i obracania ich w powietrzu, to można się pokusić o naleśniki w normalnym rozmiarze. Ja niestety nie potrafię tego robić, dlatego użyłam 2 małych patelni. Na początku odwracałam naleśniki normalnie. W trakcie smażenia wpadłam na pomysł aby odwracać je przerzucając z jednej patelni na drugą. Poszło sprawnie i bez problemu. 

Naleśniki usmażone!

Życzę owocnego smażenia i smakowania :).



Składniki:

Ciasto:
  • ½ szklanki puree  z pieczonej dyni:
  • 1½ szklanki mąki pszennej;
  • 2 jajka;
  • 1 łyżka cukru waniliowego domowego (jeśli użyjecie wanilinowy to 1 łyżeczka);
  • 3-4 łyżki oleju + olej do smażenia;
 Nadzienie:
  • 5 jabłek;
  • ½ kilograma mrożonych wiśni;
  • 5 goździków;
 Do posypania i polania:
  • syrop z agawy lub brązowy cukier;
  • cynamon;

Wykonanie:

Wszystkie składniki ciasta umieścić w misce dolać trochę wody i wymieszać. Jeśli ciasto jest za gęste trzeba dolać więcej wody. Powinno mieć konsystencję  zwykłego ciasta naleśnikowego.

Na patelnie wlać niewielką ilość oleju ok. niepełnej łyżeczki. Smażyć naleśniki. Ja wlewam na patelnie olej pod  co drugi naleśnik.

Wiśnie ugotować w niewielkiej ilości wody. Jabłka obrać, pokroić na niewielkie kawałki. Wywar z wiśni przelać do garnka z jabłkami, dodać goździki, przykryć i dusić, aż jabłka będą miękkie.

Do każdego naleśnika wkładać trochę jabłek. Złożyć naleśnik na pół, posypać cynamonem i polać syropem z agawy.

I gotowe!

Jak zrobić naleśniki z dyni?



Jak zrobić naleśniki z dyni?

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz