wtorek, 3 lutego 2015

PASZTET Z DYNI

Jak zrobić pasztet z dyni?

Dość często piekę roślinne pasztety. Różne warzywa, różne przyprawy i różne połączenia. Tym razem zrobiłam pasztet z dyni z ziemniakami i papryką chili. Wyszedł naprawdę smaczny, a powstał w międzyczasie.  
Miałam kilka zaległych prac domowych, niespecjalnie zajmujących ale koniecznych do zrobienia. Właśnie między jednym a drugim zajęciem upiekłam pasztet i nim się obejrzałam gotowy stał na stole.


Serdecznie polecam! 




Jak zrobić pasztet z dyni?

Składniki:

  • ½ dyni hokkaido (ok. ½ kg); 
  • 3-4 ziemniaki;
  • 2 średnie cebule;
  • 1 duży ząbek czosnku;
  • 1 jajko;
  • 1 mała średnia papryka chili;
  • ¼ łyżeczki cynamonu;
  • płaska łyżeczka przyprawy garam masala;
  • 5 łyżek tartego chleba żytnio-pszennego (może być bułka tarta zwykła albo bezglutenowa);
  • olej;
  • pieprz czarny;
  • sól;

Wykonanie:

Dynię umyć, usunąć pestki, pokroić w niewielkie kawałki, polać olejem wymieszać i upiec. W przypadku dyni hokkaido nie trzeba zdejmować skórki.

Ziemniaki ugotować. 

Dynię i ziemniaki przestudzić i przepuścić przez maszynkę do mięsa.

Cebulę drobno pokroić i zeszklić na niewielkiej ilości oleju. Pod koniec dodać czosnek przeciśnięty przez praskę.

Do masy dyniowo – ziemniaczanej dodać cebulę z czosnkiem, drobniutko pokrojoną papryczkę chili, jajko, tarty chleb i wszystkie  suche przyprawy.
Wszystko dobrze wymieszać i doprawić do smaku solą.

Masę umieścić w keksowej brytfance (¾ jej wysokości), wyłożonej papierem do pieczenia posmarowanym olejem i posypanym bułką tartą. Dobrze uklepać i wygładzić. Polać olejem (1 milimetrowa warstwa).

Piec w temperaturze 160 stopni około godziny (bez termoobiegu).
Pasztet wyjąc z brytfanki jak będzie zupełnie zimny.

Ja moje pasztety, a były cztery, piekłam w niewielkich okrągłych  ceramicznych naczyniach. Ze względu na upodobania smakowe części domowników, połowa pasztetu musiała być bez dodatku papryczki chili. 

Jak zrobić pasztet z dyni?

Jak zrobić pasztet z dyni?

Jak zrobić pasztet z dyni?

2 komentarze:

  1. Wyglada swietne! Nie moge sie doczekac by zrobic ten przepis!

    OdpowiedzUsuń
  2. Wyglada pysznie. Na pewno bede musiała wypróbować!

    OdpowiedzUsuń